See also:
» 31.03.2011 - Libya's Foreign Minister defects
» 18.03.2011 - Africa defies AU chief's support for Ghaddafi
» 11.03.2011 - African Union praises Ghaddafi "reform offer"
» 02.03.2011 - "Kenya, Niger, Mali troops support Ghaddafi"
» 01.02.2011 - Ghaddafi siblings prepare for Libya unrest
» 18.03.2010 - Nigeria Senate leader calls Gaddafi "mad man"
» 16.03.2010 - Gaddafi: "Split Nigeria into two nations"
» 01.02.2010 - Court overturns Swiss man’s jail term

China wholesale online through

Houlihan's coupons

Finn autentiske matoppskrifter fra hele verden pĺ
Gazpacho Břrek Kartoffelsalat Taboulé Gulasj Albóndigas Cevapi Rougaille Japrak sarma Zwiebelbrot Klopse Giouvetsi Paella Pljeskavica Pica pau Pulpo a la gallega Flammkuchen Langosj Tapenade Chatsjapuri Pasulj Lassi Kartoffelpuffer Tortilla Raznjici Knödel Lentejas Bśuf bourguignon Korianderchutney Brenneslesuppe Proia Sćbsi kavurma Sardinske calamares

Autentiske matoppskrifter fra hele verden finner du pĺ
Réunion Portugal Aserbajdsjan Serbia Tyskland Seychellene Bosnia Spania Libanon Belgia India Kroatia Hellas Italia Ungarn Komorene Georgia Mauritius Řsterrike Romania Frankrike

Politics | Media

Official Libyan daily suspended

afrol News, 16 October - Libya's official daily newspaper 'Al-Zahf Al-Akhdar' has been suspended for a non-defined period of time after publishing insulting statements against Arab nations made by Libyan leader Muammar Ghaddafi. The suspension is believed to be part of Mr Ghaddafi's apology over these remarks as Libya mends its ties with fellow Arab nations.

'Al-Zahf Al-Akhdar' ('The Green Step'), the organ of Libya's revolutionary committees, on 13 October was suspended by the Standing Revolutionary Court for having "damaged national interests and harmed Libya's position", Agence France-Presse (AFP) reports.

The official daily, as well as other official publications, reportedly criticised and insulted certain Arab countries, including Bahrain and Kuwait. Some articles apparently reported that the Kingdom of Bahrain could not be considered "a state, a half state or even a quarter state". Kuwait was apparently defined as a "topographical error, which has never been corrected."

The newspaper's suspension came during a strained political climate between Libya and the Arab states. On 4 October, Colonel Ghaddafi, the Libyan leader, announced a clean break with the Arab states and asked the People's Congress, the Libyan grassroots political structure, to give its agreement to pull Libya out of the Arab League.

In the same speech, Colonel Ghaddafi went as far as denying the human qualities of Arabs. His statement produced a damning reply from the Kuwaiti deputy prime minister for cabinet affairs, who told the Kuwaiti newspaper 'Al Rai Al-Am', "Muammar Gaddafi will go to hell."

The Paris-based media watchdog Reporters sans Frontičres (RSF) today asked the Libyan authorities for more information about the suspension of 'Al-Zahf Al-Akhdar'. Although having little sympathy for the government's propaganda media, RSF questions the motives for suspending this daily.

RSF today informed it had asked officials to explain the reasons for the punitive action and indicate how long the paper's suspension will last. "One wonders what logic there is in suspending an official newspaper which serves the government and whose mistake was to reflect the tenor of Colonel Ghaddafi's defamatory statements," said RSF Secretary-General Robert Ménard.

- Could this be a concession to Arab states insulted by Ghaddafi days before the publication of the incriminating articles?" wondered Mr Ménard. The watchdog group also pointed out that there is neither freedom of expression nor independent newspapers in Libya. 'Al-Zahf Al-Akhdar' was by no means an independent newspaper - something that doesn't exist in Libya.

- Create an e-mail alert for Libya news
- Create an e-mail alert for Politics news
- Create an e-mail alert for Media news

    Printable version

On the Afrol News front page now

Rwanda succeeds including citizens in formal financial sector

afrol News - It is called "financial inclusion", and it is a key government policy in Rwanda. The goal is that, by 2020, 90 percent of the population is to have and actively use bank accounts. And in only four years, financial inclusion has doubled in Rwanda.

Famine warning: "South Sudan is imploding"

afrol News - The UN's humanitarian agencies now warn about a devastating famine in Sudan and especially in South Sudan, where the situation is said to be "imploding". Relief officials are appealing to donors to urgently fund life-saving activities in the two countries.
Panic in West Africa after Ebola outbreak in Guinea

afrol News - Fear is spreading all over West Africa after the health ministry in Guinea confirmed the first Ebola outbreak in this part of Africa. According to official numbers, at least 86 are infected and 59 are dead as a result of this very contagious disease.
Ethiopia tightens its already strict anti-gay laws

afrol News - It is already a crime being homosexual in Ethiopia, but parliament is now making sure the anti-gay laws will be applied in practical life. No pardoning of gays will be allowed in future, but activist fear this only is a signal of further repression being prepared.
Ethiopia plans Africa's biggest dam

afrol News / Africa Renewal - Ethiopia's ambitious plan to build a US$ 4.2 billion dam in the Benishangul-Gumuz region, 40 km from its border with Sudan, is expected to provide 6,000 megawatts of electricity, enough for its population plus some excess it can sell to neighbouring countries.

front page | news | countries | archive | currencies | news alerts login | about afrol News | contact | advertise | español 

©  afrol News. Reproducing or buying afrol News' articles.

   You can contact us at